KL Jadi Bandar Mesra Basikal

RAZALI (tiga dari kanan) dan Abdul Azim (tengah) bersedia untuk memulakan kayuhan pada Program Berbasikal Fun Ride sempena Hari Wilayah 2012 di pekarangan Kompleks Kraf Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Kuala Lumpur akan mengikut jejak langkah Putrajaya menjadi kawasan mesra basikal melalui penyediaan pelbagai kemudahan untuk penunggang basikal dalam masa terdekat.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, perbincangan mengenainya sedang dijalankan dengan mengambil kira beberapa faktor terutama keselamatan sebelum ia dilaksanakan.

"Kuala Lumpur banyak kawasan yang perlu diubah suai, tidak semua kawasan mesra basikal, takut ada kemalangan, perlu fikir pengguna trafik yang lain juga," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada Program Berbasikal Fun Ride sempena Hari Wilayah 2012 anjuran Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) Pergerakan Pemuda UMNO di sini semalam.

Seramai 900 penunggang basikal yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan usia menyertai program itu mengelilingi sekitar ibu kota dengan jarak sejauh 13 kilometer. Antara yang mengambil bahagian ialah Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim dan Ketua UMNO Bahagian Bukit Bintang, Datuk Seri Abdul Azim Mohd. Zabidi.

Selain itu, Raja Nong Chik berkata, pihak kementerian dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur juga telah mengambil pelbagai langkah dalam usaha memberi lebih ruang kepada pejalan kaki dan penunggang basikal di dalam bandar.

Sumber

No Response to "KL Jadi Bandar Mesra Basikal"

Post a Comment

Nyatakan pandangan anda

 

Siapa Kami?

Kami adalah pelajar di Institut Pendidikan Guru Kampus Tawau Malaysia.

Statistik Pengunjung

Mixing

Hubungi Kami

Sebarang pertanyaan sila hubungi kami melalui:

Email: gegarks@gmail.com

Telefon:

Hakcipta © 2012 Gegar KS Lestari . Semua Hakcipta Terpelihara.
Blog PISMP PS JAN'11